De leerkracht nam ons mee op wereldreis via de wereldbol.
Wat is een wereldbol? Waar ligt de Noordpool, waar ligt de Zuidpool, waar wonen wij?
Wie woont op de Noordpool, wie woont op de Zuidpool? Leven er alleen dieren? Of ook mensen?
Dit waren allemaal vragen die de kleuters samen met de juf op weg zetten voor het komende arrangement.
- We schilderden een wereldbol in.
- Kleurden enkele dieren die op de polen wonen (ze moesten kijken in het boekje in welke kleur elk dier moest).
- Daarna mochten ze al eens experimenteren met de letters van Noordpool en Zuidpool. Herken je welke letter waar moet zoals het voorbeeldkaartje?
- Als slot moesten ze kijken welke dieren er in de Noordpool leefden en welke op de Zuidpool.
- We rijmden met de dieren van de polen.
- We leerden een leuk lied van de ijsbeer en de pinguïn van sjok, sjok, sjok en flip, flip flap.
- We oefenden de nieuwe woordenschat omtrent het arrangement in via onze woordkaartjes van de sprekende muur.
- We ordenden 6 pinguïns van groot naar klein. Hierbij oefenden we de rangtelwoorden tot 6 (eerste, tweede, derde, ...) en stempelden we cijfers.
- We oefenden verder op het begrip EVENVEEL.
- We leerden QR-codes kennen. Wat is een QR-code? Wat kunnen we ermee doen? In de boekenhoek ontdekten we leuke verhaaltjes door verschillende QR-codes te scannen.
- We leerden voorwerpen uit het arrangement tekenen met een tekenpotlood aan de hand van een stappenplan: de pinguïn, de ijsbeer, de ijsschots en de sneeuwpop. Hierbij leerden we een gom gebruiken. We waren verwonderd over de functie van de gom 😊.
- ...
Geen opmerkingen:
Een reactie posten